رئیسی در بین مردم استان اردبیل
1400/07/30 در 14:58 ب.ظ
تعداد بازدید:
جمعه‌های کارآمدی؛

اردبیل میزبان دولت مردمی | زیرساخت‌های استان اردبیل نوسازی و تقویت می‌شوند | آینده بسیار روشن است

دولت امروز در اردبیل از بخش عظیمی از زیرساخت‌ها بازدید و به بررسی مشکلات آن پرداخت.

ارسال توسط : سلمان

به گزارش پایگاه شناختی مبسوط،رئیس جمهور در هشتمین سفر استانی خود در اولین ساعات صبح (جمعه 30 مهر ۱۴۰۰)وارد فرودگاه پارس‌آباد مغان در استان اردبیل شد.
رئیسی در بدو ورود به استان اردبیل در فرودگاه پارس‌آباد مغان گفت: اردبیل دارای ظرفیت‌های غنی کشاورزی و گردشگری است و باید این ظرفیت‌ها در جهت توسعه استان بکار گرفته شود.
او که در اولین بازدیدهای خود در مجتمع کشت و صنعت و دام‌پروری مغان حاضر شد به توقف و کند شدن روند کاری این مجتمع اشاره کرد و گفت: این مجتمع بزرگ اقتصادی پس از ابطال واگذاری مسئولیت‌های اجتماعی زیادی نسبت به شهر، استان و وضعیت مردم دارد؛ بر این اساس وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه و رونق این بنگاه بزرگ اقتصادی باید برنامه‌ریزی و اقدام کند.
رستم قاسمی که با رئیسی به اردبیل رفته بود طی سخنانی بابیان این‌که ایران در ابتدای راه نوسازی زیرساخت‌ها قرار دارد، گفت: قرار است بخشی از عقب‌ماندگی‌ها در چهار سال پیش رو برطرف شده و منابع موردنیاز تأمین شود.
وزیر راه و شهرسازی  به اختصاص دو هزار میلیارد تومان به‌منظور احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل خبر داد و گفت: به‌منظور نوسازی ناوگان جاده‌ای ۲۰۰ هزار دستگاه کامیون به استان‌ها تحویل داده می‌شود.
قاسمی سهمیه استان اردبیل از طرح جهش مسکن را ۸۰ هزار واحد در طول چهار سال اعلام کرد و ابراز داشت: تحول در ساختار نظام‌مهندسی به‌عنوان یک اصل اساسی است؛ بر این اساس باید در ارتقا کیفیت ساخت‌وساز مهندسان ما به تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید بها بدهند.
گفتنی است خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای وزارت راه و شهرسازی ضمن بازدید از پروژه‌های مهم اردبیل، بهره‌برداری از  راه‌آهن اردبیل – میانه را نیازمند  ۱۸۰۰  میلیارد تومان اعتبار عنوان کرد و گفت: بلندترین پل سازه‌ای ریلی کشور در این مسیر قرار دارد و با تأمین اعتبار برای این پروژه سال آینده شاهد پایان 14 سال فعالیت در پروژه خواهیم بود.
در همین رابطه رئیس‌جمهور از احداث باند دوم پارس‌آباد - اردبیل به طول ۶۵ کیلومتر با هدف ایمن‌سازی مسیر خبر داد و گفت: این پروژه باهدف کاهش تصادفات جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، توسعه ترانزیت کالا و مسافر و نیز توسعه صنعتی و کشاورزی دشت مغان اجرا می‌شود.
رئیس‌جمهور  روز جمعه در جریان دیدار با اهالی روستای فتحعلی منطقه مغان گفت: برای تأمین آب اراضی مرغوب کشاورزی منطقه مغان یک طرح بزرگ از چند سال پیش آغازشده که یک فاز آن تا ۹۰ درصد احداث‌شده، فاز دیگر با ۷۶ درصد و فاز سوم با درصد کمتر در حال اجرا و تکمیل است.
بر اساس این گزارش وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری،  وزیر راه و شهرسازی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نیرو، وزیر تعاون و رفاه اجتماعی، وزیر اقتصاد، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهوری، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه  در این سفر به نمایندگی از دولت با مردم شهرستان‌های مختلف استان دیدار و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار خواهند گرفت.(اقتباس - رسانه‌های داخلی - باشگاه خبرنگاران جوان80٪)

بر اساس این گزارش رئیسی عصر امروز در جلسه با نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران اردبیل با تبریک ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت:مشکلات معیشتی نباید ما را از توجه به مسایل اساسی فرهنگ باز بدارد. مشکلات بانوان و مسأله نهاد خانواده باید مورد تاکید قرار گیرد.

رئيس جمهور با بیان این‌که من اعتقاد ندارم که هرچه اندیشه و نوآوری در تهران است‌، ابراز داشت:روحیه ایثار، فداکاری و مقاومت بر روی هدف جوانان برای پیشرفت کار دولت بسیار موثر است. امام خمینی و رهبر معظم انقلاب به جوانان اعتماد کردند. ما هم باید به آنها اعتماد کنیم.

رئیس جمهور با تصریح بر این‌که ما هیچگاه وضعیتی که دولت را به ما تحویل دادند و مشکلات و دغدغه ها را به شما منتقل نکرده و نخواهیم کرد، گفت: من یقین دارم گشایش های خوبی در کشور ایجاد می شود و آینده را بسیار روشن می بینم.(اقتباس - العالم)

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
درباره فرمت های متن

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.